نویسنده: آلبرت الیس
مترجم: مهرداد فیروز بخت
انتشارات: رسا
راه های زیادی وجود دارد که از طریق آن بتوانید بی آن که احساس بهتری پیدا کنید،بهتر شوید- البته اگر من جای شما یودم به خیلی از این راه ها فکر نمی کردم. با خواندن این کتاب می توامید بفهمید چه فرقی بین موثر واقع شدن و ظاهرا خوب بودن است.
روان درمانی ثمربخش و رویکردهای خود یاری ثمربخش، دو هدف دارند.آنها به شما کمک می کنند 1-خوبان را کمتر ناراحت کنید و 2- زندگی شادتر و کامرواتری داشته باشید.وقتی خودتان را به طور جدی ناراحت می کنید یعنی در خودتان وحشت،افسردگی،خشم و افسوس خوردن ایجاد می کنید و وقتی عملکرد ضعیفی دارید یعنی خودداری می کنید، کناره می گیرید و وسواسی عمل می کنید،شادی کمتری خواهید داشت. رواندرمانی ثمربخش به شما کمک می کند باورها و رفتار خود مخربتان را کم کنید و مهارت هایی را بیاموزید تا کامروایی و خودشکوفایی بیشتری عایدتان شود. بدون رسیدن به هدف اول ، رسیدن به هدف دوم اگر نگوییم غیر ممکن ولی بسیار دشوار است.
با مطالعه این کتاب متوجه خواهیم شد که احساسات منفی، خود به خود ایجاد نمی شوند بلکه خودمان آنها را ایجاد می کنیم. ما بازیگرانی هستیم که در صحنه نمایش، نقش فعالی داریم. ما تخته پاره و قربانی شرایط بیرونی نیستیم. 

از http://www.mums.ac.ir